Alla inlägg den 18 november 2011

Av Katrin och Helen - 18 november 2011 21:03

Efter hand som julklappstipsen kommer in publicerar jag dem här:


Cajsas julklappstips:

Jag tycker att det är roligt att läsa ur Ronja Rövardotter.
(JULKLAPPS TIPS) Mitt julklapps tips är att man önskar sig biljeter till Spy kids....


_________________________________________________________________________________________________


Alicias julklappstips:

jag har några julklapps tips det är radiostyrd bil,en film som heter Mumin och komet jakten,pengar och lite sånt.

                    

______________________________________________________________________________________________


Neas julklappstips:

JULKLAPPSTIPS)mit julklappstips är lassemaja guldmysteriet

_____________________________________________________________________________________________


Noras julklappstips:

mitt julklapps tips är en gitar

______________________________________________________________________________________________



 
 

Albin

Söndag 20 nov 16:07

Mitt julklappstips är:
En serie böcker som heter Beast Quest av Adam Blade.

 
____________________________________________________________________________________________ 
 

Anton

Söndag 20 nov 16:03

Man kan önska sig en mobiltelefon.

 
_________________________________________________________________________________________ 

 

rasmus b

Söndag 20 nov 10:31

mitt julklappstips är lasse maja safran mysteriet


 
 
___________________________________________________________________________________________


 

 

Felix

Lördag 19 nov 18:21

Mitt julklappstips är böckerna om LasseMaja.


 
 
 
 
 
 
 
_____________________________________________________________________________________________
 
Forats julklappstips är:
mitt tips är lasemaja guldmisteriumet
 
_______________________________________________________________________________________________
 
 
 Julklappstips från Rasmus B:
mitt jultips är bökerna om lase maja
 
 
_____________________________________________________________________________________________________
 
Julklappstips frånJoel W:
Mitt julklappstips är Hotell Gyllene Knorrenböckerna de är jätte- bra.
 
 
_________________________________________________________________________________________________
 

Julklappstips från Emil T


mitt julklappstips är starwars lego

_______________________________________________________________________________________________


Julklappstips från Philip


Mitt julklappstips är fifa 12 som är jätte bra spel.


________________________________________________________________________________________________


CAJSA


Jag har ett till julklapps-tips önska dig en engelsk-bok så du kan lära dig mer engelska....


________________________________________________________________________________________________

Emma.L


Mitt julklapptips är ett spel som heter SNABB SMART och jör eget julgodis.


__________________________________________________________________________________________________



Ida Tegsells julklappstips:

mitt julklappstips är att får snygga kläder


______________________________________________________________________________________________


Daniels julklappstips:


Jag önskar mig fiffa12 och nhl12


_______________________________________________________________________________________________










Av Katrin och Helen - 18 november 2011 20:21

Hjälp, fredag igen, är det någon som har gjort något med tiden? Det blev lite förändringar i schemat idag då textilslöjdsfröken var sjuk.

Vi startade med att klass 1ab skrev en berättelse gemensamt med Helen och övriga hade matte med Katrin. På matte repeterade vi algoritmer och påminde om att det är viktigt att skriva tydligt.

       

Vi skrev också gemensamt tabell 11 på tavlan.

 


När vi haft rast så jobbade vi med våra religionspapper och när de var klara tittade vi på en film om Bibelns Äventyr som hette "Jesus gör under ". Vi tittade på del 1 och halva del 2.



Innan lunch tittade vi på filmen "En vecka i England", idag på engelska.

Sevärdheter som visades i filmen var bland annat:


Lektionen efter lunch innehöll läsgrupper, individuell läsning, matte, blogg och sist men inte minst läste vi om Ronja och Birk.

Vi uppmuntar eleverna till att använda bloggen eftersom där ofta finns extra saker att träna på, idag tittade vi på multiplikationstabellerna som de "sjunger". Ett led i att få mer aktivitet på bloggen så önskade vi att eleverna skull gå in och skriva julklappstips på kommentarerna.


Idag handlade vår bok om att Ronja och Birk hela vintern träffas längst ner i mattisborgen där Ronja ger Birk mat och luskammar honom. Hur Lovis körde ut alla rövarna för att tvätta sig och att det äntligen blev vår så att Ronja och Birk kunde träffas ute.





Ha en riktigt trevlig helg!

önskar

Anna, Helen och Katrin



Jag lovade er att lägga in ett klipp som jag och min familj tycker är roligt, tyvärr finns inget klipp med bara det. Men i den presentationen av filmen Gyllene Knorren visas det en kort stund när de ska bygga växthus, när de bygger växthuset i filmen går det så tokigt så man skrattar tills luften tar slut.









Här kommer två favoritjulkalendrar hemma hos oss:






Ovido - Quiz & Flashcards